نور سنجی در عکاسی راهنمای کاربردی نقاشی پرتره آموزش کاربردی عکاسی دیجیتال آموزش راینو

خدمات دانشجویی و طراحی کافه دیزاین

آموزش طراحي خودرو اسکچ و راندو (دستی + کامپیوتری) - کلاس‌های حضوری

نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8

موضوع: مروری بر تاریخ طراحی پوستر و نمونه‌های تاریخی

  1. "" #1
    عضو فعال شیما آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    184

    Post مروری بر تاریخ طراحی پوستر و نمونه‌های تاریخی



    گرچه فرانسه صنعتی شدن را با اشتیاق و سرعتی مشابه بریتانیای کبیر اقتباس کرده بود اما در هنگام ترقی هنرهای تزئینی ازسایرین عقب ماند . تا سال 1880 که اتحادیه مرکزی هنرهای تزئینی و در سال 1905 که موزه لور باز گشایی شد اصلامدرن نبود . از اواسط قرن 19 میلادی با کار زول شره شرایط برای تولید پوستر و به طور کلی فعالیت های هنری فراهم شد .

    طراحی پوستر معاصر در فرانسه در زمينه ای فرهنگی خلق شده اند که با کشورهايی که تحولات سياسی ، اجتماعی و هنری مشابهی نداشته اند، بسيار متفاوت است .

    جامعه در باره جذابيت بيانی و زيبايی شناسانه اين پوسترها و نيز اصالت مفاهيم و مهارت طراحان خود قضاوت می کند .اينها کارهای هنری يا کالا های مورد علاقه کلکسيونرها يا اشياء تزئينی نيستند.

    پوستر ، حتی بيش از هنرهای تجسمی ناب ، وسيله ای برای ارتباط بصری است و در معرض قيد و بندهایی قرار دارد که بهکارکرد آن مربوط می شود ، قيودی که طراحان گرافيک آنها را می پذيرند يا کنار می نهند . به اين دليل است که به نمايشگذاشتن پوستر در فضای انتزاعی يک نمايشگاه يا گالری ، خطر ارزيابی ناقص يا توام با سوء تعبير را در بر دارد ، چرا کهارتباط با سفارش دهنده ، استقبال جامعه و جايگاه اجتماعی هنرمند ملحوظ نمی گردد . مثلاً لازم است برای بازديد کننده توضيحداده شود که حرفه طراحی پوستر در فرانسه و جود ندارد ، گمان می رود که اين حرفه در حوزه تبليغ يا هنرهای گرافيک قرارمی گيرد .

    پوسترهای تبليغاتی فضايی را که مختص به ترويج محصولات و خدمات است ، در انحصار در می آورند و تعداد پوسترهايی که جنبه فرهنگی و اجتماعی دارند بر ديوارهای فرانسه نسبتاً محدود است . اين نکته مهمی است . شايد به دو اصطلاح جداگانه برای ناميدن اين دو نوع پوستر که اشتراک آنها فقط در اين است که هر دو روی کاغذ چاپ می شوند و هر دو به منظور به نمايش در آمدن ، طراحی می گردند ، نياز داشته باشيم. مساله مهم ديگری که با اين گزينش مطرح می شود به پيوند پوستر باسنت ملی باز می گردد.

    فرانسه ميراث فرهنگی بسيار غنی دارد که معمولا تاثير مهمش بر طراحی پوستر مدرن با استفاده از تصوير سازی ، مايهکسب اعتبار برای آن می شود . پوسترهای فرانسوی از « شره » تا « کاساندر» و « ساوينياک » همواره به مشابه الگوها يیمطرح مي شوند. منشا طراحی گرافيک معاصر را می توان در تحولات مهم دهه 1960 جستجو کرد ، دوره ای که فصل افتخار آميزی را درتاريخ طراحی پوستر فرانسه تکميل کرد.محيط نسبتاً آزادی که هنرمند در آن فعاليت می کرد و تسلط فرد گرايی بر بيان هنری که بخشی از شخصيت فرانسوی است اين دوره را متمايز می کند . نقطه عطف در تاريخ هنر پوستر ، همچون بسياری ديگر از عرصه های زندگی فرهنگو اجتماعی در فرانسه ، با حوادث ماه مه 1968 مقارن بود . اين حوادث لزوماً تاثير مستقيم بر هنر پوستر نداشت . اگر چه دانشجويان انقلابی می توانستند شيوه خاص خود را در تبليغات ابداع کنند که هم ساده و هم موثر باشد، اما ماه مه 68 تاثير عميق يا پايداری بر طراحی گرافيک نداشت . تراکتها ، روزنامه ها و پوسترهای چاپ سيلک ، تنها راه حلهای جزئی در زمينه ارتباط بصری ارائه می کردند . ليکن ارزيابی مجددارزشهای سنتی ، سيستم طراحی گرافيک پيشين را تسريع کرد.مقارن جنبشهای اين دوره ، پوستر در فرانسه هنوز به شدت مصور و روايی و آميخته با چاشنی سالمی از طنز بود که مطابقالگويی که « ساوينياک» ارائه کرده بود ، طراحی می شد . اين نکته نشانگر تلقی قديمی رايج در اواخرقرن نوزدهم ، در زمينه « پوستر سازی» بود.. اين امر به ظهور« طراحی گرافيک » به مفهومی که هم جهانی و هم سازمان يافته بود و نيز به تجربه گرايی در زمينه ارتباط بصری پايان می بخشيد، دلالت مي کرد.

    پوستر برای سيستم اجتماعی و سياسی خاصی طراحی شده بود نمی توانست بدون برخی تغييرات اساسی در فرانسه پا بگيرد.

    تقاضا برای پوستر در فرانسه به شدت محدود بود ، اولين دل مشغولی طراحان پوستر يافتن محلی بود که بتوانند در آنجا بهفعاليت بپردازند . بنابراين ، تبليغات سياسی به يکی از اولين عرصه هايی مبدل شد که طراحان گرافيک مستقل در آن به رسميتشناخته شدند . گراپوس ، يکی از پيشگا مان اين حرکت ، با کار برای حزب کمونيست فرانسه الگويی قرارداد که بسياری ازکارگاهها و هنرمندانی که برای احزاب ، اتحاديه ها و ساير انجمنهای شهری چپ گرا کار می کردند، از او تبعيت کردند. اما اين نتيجه گيری درست نيست که بگوييم تلا ش مذ کور به تنهايی برای دگرگون کردن زبان تبليغی کاملاً موفقيت آميز بود . درحقيقت به نظر می رسد که تجديد حيات تبليغات سياسی ، پديده ای زود گذ ر بوده است.

    در حالی که تبليغات عليه سنت های محافظه کارانه جريان داشت فعاليت طراحان گرافيک در زمينه فرهنگ به واسطه ابزارمادی محدود می شد . با وجود اين ، تئاترهای کوچک و مراکز فرهنگی که دردرک پوسترهای اصيل پيشقدم بودند شروع به انتشار پوسترهایی با کيفيت کردند، چنان که در آثارميشل بووه مشاهده می شود . وقتی زمينه پذيرش پوسترها در نهاد هایبزرگ فرهنگی به وجود آمد ، وضعيت به نحو قابل توجهی بهبود يافت و مرکز پمپيدو، آلن لاويلت و موزه ارسی خط مشي را بنيان نهادند که زمينه ساز ايجاد اصالت ها و شاخص های بصري شد. اما منصفانه نيست که به اين نمونه ها اکتفا کنيم .

    چنان که مجموعه اين صد پوستر نشان می دهند ، تعداد معينی از موسسات فرهنگی و هنری در پاريس و کل فرانسه نياز بهنوعی هويت گرافيکی را به تدريج احساس می کردند .طراحی گرافيکی فرانسه که بر ويرانه های نظام کهن و با استفاده از الگو های ديگر شکل گرفته است به دانش گذشتگان خود به ديده تحقير می نگرد . طراحی گرافيک فرانسه از ديدگاهی زيبا شناسانه بيانگر يک جريان اکسپرسيونيستی منحصر به فرداست که برای آن کمتر معاد لی می توان درتاريخ اين هنر پيدا کرد . اين جريان طيف وسيعی ازتکنيک ها ازجمله: طراحی، نقاشی، عکاسی، فتومونتاژ ، تايپوگرافی و اخيراً طراحی به کمک کامپيوتر را به کار می گيرد و توانسته است که نوعی انسجام و منطق درونی بيابد که آن را به صورت يک سبک تمام عيار درآورده است .

    موجوديت پوستراصيل در فرانسه خواه اجتماعی يا فرهنگی در گرو آزادانديشی سفارش دهنده و مواجهه صحيح با مخاطب است . چنين پوستری در عين حال تلاش می کند که به مسائل زيبايی شناسانه و اجتماعی عصر ما پاسخ گويد. اين پوستر که از ای الگویی نسبتاً غيرمتعارف برگرفته شده ، ازگرفتار شدن در دام خود شيفتگی ( نارسی سيسم) ، يعنی احساس حضوردرخلا، که هرگونه ارتباطی را از ميان می برد ، اجتناب کرده است. در طول چند سال اخير طراحان گرافيک با مطالعه مشکلاتطراحی گرافيک عام المنفعه به طور همزمان سوالاتی را درخصوص سودمندی اجتماعی خويش مطرح کرده اند. تمايل آنان بهفعاليت در عرصه ارتباطات ، نگراني هايشان را در مورد فعاليت اجتماعی حقيقي پنهان نمی کند . اگر چه تلاش برای حفظپيوندهی اجتماعی موفق نبوده ، اما هنوز به شکست منجر نشده است . نسل جوان مدعی است که اين جدال به اوتعلق دارد.

    ا کنون بسياری ازموسسات به تدريج طراح گرافيک را به عنوان همکاری جدی به رسميت می شناسند چرا که او قادراستفرمی بی نظير و منحصر به فرد به پيامها ببخشد تا در گيرودار قيل و قال رسانه ها به گوش مخاطبين برسد

    --------------------------------------------------


    چند نمونه از پوستر های فرانسه







    تا توانی رفع غم از چهره غمناک کن

  2. "" #2
    عضو فعال Arezoo آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Oct 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    430

    پیش فرض پوستر های انقلاب در ایران

    گل و گلوله؛ نگاهی به پوستر های انقلاب در ایران

    پوستر های انقلاب بخشی مهم ، از تاریخ گرافیک ایران محسوب می شوند ؛ اما بنا به دلایلی چون نبود پژوهش و واکاوی جدی در این عرصه ، و یا نگاه سیاسی سالهای نخست انقلاب ، همچون دیگر زمینه های گرافیک هنوز کمتر به آن پرداخته شده است ، و متاسفانه طراحان نسل امروز کشور آشنایی کمی با آن آثار دارند؛ و این نمونه ای است از انقطاع و گسستی که در طول دوران تاریخی در فرهنگ و هنر این سرزمین به کرات شاهد آن بوده ایم ، و حاصل اختراع مجدد چرخ است که بار ها و بارها صورت می گیرد .

    همزمان با جریان روشنگر های اواخر دوران قاجار و گسترش ارتباط با جهان خارج و شروع انتشار روزنامه های خواهان تجدد ، بارقه های تصاویر اجتماعی – سیاسی نخست به شکل کاریکاتور نمود پیدا می کند (۱)، تا سالها بعد از آن نیز کاریکاتور تنها شکل موجود گرافیک سیاسی در ایران است ، و گرافیک سیاسی به شکل پوستر به وجود نمی آید ، شاید یکی از علل را بتوان در نبود تحمل مخالفان در حاکمیت بر شمرد ، هرچند بررسی علل و آسیب شناسی عدم رشد این مقوله در این اندک نمی گنجد .
    تنها در سالهای انقلاب است که این جریان به صورت خود جوش شکل می گیرد ، حوالی سالهای ۱۳۵۴-۱۳۵۵ کوروش شیشه گران اولین پوستر های سیاسی را در داخل ایران (۲) با مضمون برای صلح در لبنان و پس از آن پوستر آزادی قلم را با همکاری برادرانش منتشر می کنند . مورد استقبال مردم و بازخواست ساواک قرار می گیرند ، بهزاد و اسماعیل شیشه گران نیز به جریان خلق پوستر های انقلابی می پیوندند و به ساخت پوستر هایی از این دست می پردازند .
    در جوش و خروش های پیش از انقلاب نیز گروهی از دانشجویان هنرهای زیبا پوستر هایی برای انقلاب خلق می کنند – گروه ۵۷ - را تعدادی از دانشجویان آن دوران هنرهای زیبا همچون امیر اثباتی ، اکبر اهری پور ، محمد فرزین ، عبد الرضا نیکو و ... (۳) آراپیک باغداساریان و نیکزاد نجومی که از قدیمی تر های دانشکده بودند تشکیل می دهند ، این گروه آثار خود را با امضای مشترک به نمایش می گذارند (۴) . مرتضی ممیز نیز دورا دور آنان را همراهی می کند .
    پس از این نمایشگاه گروه دیگری از دانشجویان نیز پس از پیروزی انقلاب در حسینه ارشاد نمایشگاهی از آثار خود را برگزار می کنند (۵) . به جز این حرکت ها طراحان زیادی در طول این دوران به صورت انفرادی دست به تولید و ساخت پوستر می زنند ، پوستر های بسیاری نیز توسط مردم عادی ساخته می شود و در طول مبارزات مورد استفاده قرار می گیرد . پس از پیروزی انقلاب نیز پوستر هایی در رابطه با انقلاب طراحی و منتشر می شوند که در برخی شاهد ادامه روح انقلابی پوستر ها هستیم و برخی فقط پوستر هایی در تجلیل و ستایش انقلاب هستند ، به طور کلی ( به جز چند استثنا که اشاره شد ) طراحی و تولید این پوستر ها فردی و خود جوش است ، با هر وسیله ممکن اعم از دستگاه کپی ، اوزالید ، چاپ سیلک و بعد ها افست تکثیر می شوند ، اغلب طراحان این پوستر ها ، پوستر هایی سیاسی انقلاب های دیگر جهان را ندیده و مورد مطالعه قرار نداده اند ، هرچند ماحصل کار شباهتهایی به پوستر های انقلابی نقاط دیگر جهان دارد ، استفاده از رنگ سیاه و قرمز که رنگ اغلب پوسترهاست ، مفاهیم ساده و کوبنده ، تصاویری همچون مشت ، خون، گل لاله ، پرنده ، تفنگ عنصر غالب این پوستر هاست و بیننده را در برداشت اول متاثر می کنند ، مردم با این پوستر ها به خوبی ارتباط بر قرار می کنند و این پوستر ها هستند که قشر زیادی از مردم و جامعه را با پوستر آشنا می کنند ، نکته جلب توجه در پوستر های انقلاب رعایت ادب و نزاکتی است که در بسیاری از پوستر ها دیده می شود ، تند ترین انتقادات نیز اغلب با بی نزاکتی و توهین همراه نمی شوند ، پوستر بیشتر ها بیانیه های هستند که بسیار منطقی متین و هرچند همراه با هیجان و از طراحان صادر شده اند ، در این پوستر ها هجو هزل جایی ندارند ، بر خلاف آنچه در گرافیک سیاسی سایر کشور ها به کرات دیده می شود ، سالهای ۵۵ ۱۳تا ۱۳۶۰ سالهای اوج و شکوفایی پوستر های انقلابی است ، در این سالها پوستر های زیادی ساخته می شود ، که گهگاه آثاری درخشان و در خور توجه اند ، اما با شروع جنگ نگاه ها به سمت جنگ می رود و طومار پوستر های انقلاب ایران بسته می شود اما پوستر ها ی سیاسی و اجتماعی به شکلهای دیگر به حیات خود ادامه می دهند .




    __________________________________________________ ______________
    ۱.حمید ساهر . سیر تحولات ۷۰ سال کاریکاتور ایران . تهران . آترپات
    ۲. در کتاب les ۵۰۰ offiches de mai ۶۸ . که پوستر هایی انقلاب ۶۸ فرانسه را نمایش می دهد پوستری ایرانی موجود است ، که هرچند در خارج از ایران منتشر شده اما از اولین پوستر هایی سیاسی ایران به شمار می آید .
    ۳. مقدمه کتاب گرافیک ایران ۱. انتشارات داروگ نوشته حسین چنعانی ، این نمایشگاه را به همت امیر اثباتی عنوان می کند ، امیر اثباتی این را حاصل کار گروهی و آن افراد را در آن نمایشگاه به خاطر می آورد و افرادی را عنوان می کند که شاید امروز نخواهند آن نمایشگاه را در کارنامه خود عنوان کنند .
    ۴. خبر و گزارش این نمایشگاه در صفحه نخست روزنامه کیهان ۳۰ دی ۱۳۵۷ چاپ شده است ، حتی پوستر تئاتر تسخیر شدگان امیر اثباتی – موجود در آرشیو تالار مولوی _ نیز امضا گروه ۵۷ را بر خود دارد
    ۵. از شرکت کنندگان این نمایشگاه می توان به حبیب اله صادقی ، حسین خسروجردی ، ابوالفضل عالی ، ژرژ داوود زاده و ... نام برد که بعدها بخش تجسمی حوزه هنری را شکل می دهند .
    ۶. فایل آثار مرحوم اکبر اهری پور را آیدین سهرابی از آرشیو تبریز گرافیک در اختیار من گذاشتند .








    منبع
    با کمی مهربانی،
    بهشت را می بینی که در همین نزدیکی هاست

  3. "" #3
    عضو فعال شیما آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    184

    Smile تاریخچه پوستر در ایران



    تاریخچه پوستر در ایران :


    در تاريخچه پوستر ايرانی نخست به نوعی تصويرسازی تزيينی برمی ‌خوريم كه فضاسازی و موضوع مذهبی داشته و هنوز هم گاهی نمونه‌هايی از آن ديده می‌ شود . حدود صدوپنجاه سال قبل، هنرمندان ايرانی برای تبليغات دينی بنا به تقاضای افراديا نياز جامعه ، پوستر را با توسّل به فنون ساده گاه به‌ صورت نوشتاری و گاه تصويری همراه با آرايش‌ها و نقوش زيبا و خطي‌ خوش تهيه می ‌كردند اين زمان را می توان به‌ عنوان تاريخ پيدايش هنر "اعلان" در ايران به‌حساب آورد.

    در بيشتر اين اعلان ‌ها خوشنويسی عنصر اصلی است و اگر تصويری هم وجود داشت ، دارای رنگ‌ های سياه و سفيد ، تک ‌رنگ و گاه آميزه ‌ای از رنگ ‌های مختلف طبيعی بود كه شفافيت و درخشش چندانی نداشت ، كه البته ممكن است به‌سبب كيفيت رنگ‌ ها يا كهنگی كار و يا به ‌جهت نوع چاپ بوده باشد .هنرمند ايرانی با آگاهی كامل از معنای تبليغات، اثر خود را می‌آفريد و مالک اثر معمولاً آن را در قابی زيبا در بهترين نقطه خانه يا محل كسب نصب می ‌كرد.

    در متن اين اعلان‌ ها از خطوط نسخ ، نستعليق ، شكسته ، و مانند آن استفاده می‌شد و در حواشی ، به ‌صورت كتيبه ، خطوط ثلث و نقاشی قرار مي‌گرفت .




    از لحاظ تصويری به سه دسته تقسيم مي‌شد:



    1) اعلان‌هايی كه در آنها نوشته در درجه اول اهميت قرار داشت و نقش و تزيين، مكمل آن بود

    2) اعلان‌هايی كه در آنها تزيين از اهميت بيشتری برخوردار بوده و خطوط و نوشته‌ها در ميان نقش‌ ها قرار می ‌گرفت
    3) اعلان‌هايی كه در آنها صرفاً از خوشنويسی استفاده می ‌شد.


    اعلان‌ های آن زمان بنابر نياز جامعه و سفارش مردم تهيه مي‌گرديد و به ‌سبب ضعف صنعت چاپ در كشور، نمونه ‌هایاندكی از آنها در دست است. همراه با صنعت چاپ سنگي ، كادر ، حاشيه ، فرم‌ها ، و طرح‌ های مختلفی از گل‌ بوته‌هایتزيينی كه هنوز هم با عنوان اِسليمی مورد استفاده قرار مي‌گيرد، وجود داشت . در اعلان‌ های ديواری اين دوره ، همان ويژگی كتاب‌های خطی ، يعنی حفظ تقارن كه معمولاً معقول و چشم‌ نواز بود ، حاكم است ، ولی ويژگي‌های هنری خاصِ اعلان ديواری را ندارد و تفاوتی ميان آگهی روزنامه و آگهی ديواری ديده نمی‌شود و اصولاً فاقد ارزش‌ های خلاق و ابداعات پوستر است .

    ويژگی استفاده از تک ‌رنگ يا رنگ‌های اصلي و تند مانند : آبي ، قرمز ، و زرد در اعلان‌های تئاتر و بعدها سينما و كالا های تجاری يا مطالب سياسی در چاپ سنگی به چشم مي‌ خورد كه متناسب با امكانات موجود آن زمان صورتمی ‌گرفت.

    با توسعه صنعت چاپ و پيشرفت‌ های هنر گرافيك ، اعلان‌ ها به ‌شكل امروزی در ايران رو اج يافت كه فضای حاكم بر آن تقليد از اصول و قواعد پوستر سازی به‌ سبک غربی است. منشأ پيدايش اين اعلان‌ ها همان اطلاعيه‌ های نظام وظيفه است كهعاری از هرگونه خلاقيت و عناصر بصری گيرا بود و با حروف يكنواخت چاپ مي‌شد

    در حدود سال 1307 ش شايد نخستين پوسترهای فيلم توسط برادران موشخ و ناپلئون سارواری كه از ارمنستان به ايران مهاجرت كرده بودند، طراحی و ساخته شد و سپس فردريك تالبرگ ، مهاجر سوئدی ، به كار تهيه و طراحی پوستر اقدام كرد.

    پس از شهريور 1320 ابتدا تئا تر آذربايجان در تبريز و سپس تئا ترهای تهران و سرانجام مؤسسات تبليغاتی و سياسي از پوستر به‌عنوان عاملی مؤثر در آگاهی ‌رسانی استفاده كردند . از اين زمان ، پوستر به ‌صورت رسانه ‌ای ارتباطی به‌ تدريجدر جامعه ايران مطرح گرديد . در سال 1337 با تأسيس دانشكده هنرهای زيبای دانشگاه تهران ، در درس هنرهای تزيينی طراحی پوستر به ‌عنوان يكی از سرفصل ‌های درسی برای دانشجويان تدريس شد در دهه 1320 تلفيقي از شيوه ‌های قديم و جديد پوستر سازی در ايران آغاز گرديد و انديشه ‌ها و تجربه ‌های تازه‌ ای در بازار كار پوستر سازی مطرح شد و سه نوع گرايش به ‌وجود آمد :

    1. پوستر های سينمايی و تک اعلان‌ های بزرگ با رنگ و روغن روی بوم بر سردر سينما ها ، كه مشهورترين پوسترسازسينمايي هايک اجاقيان بود .

    2. پوسترهای سياسی كه تحت تأثير پوسترهای سياسی زمان جنگ جهانی دوم قرار داشت و بيشتر آنها كار محسن دولو بود .

    3. پوستر های تجاری كه عامه پسند و در جهت سليقه سفارش ‌دهندگان و دارای ديدی كم و بيش اروپايی و متأثر ازآگهی ‌های تجاری روزنامه‌ ها بود . مشهور ترين طراح پوستر، محمد بهرامی بود كه با شيوه خاص در تصويرگری ، تأثير عمده‌ای بر طراحان داشت . موج جدید پوستر سازی با كارهای هوشنگ كاظمی، صادق بريرانی ، و مرتضی مميز آغازگرديد وعلی ‌رغم تأثير سبک های مختلف گرافيک خارجی، توجه و گرايش روزافزونی به سنت‌های فرهنگی و هنری ايران در كار طراحان پديد آمد .



    چند نمونه از پوستر های ایران














    تا توانی رفع غم از چهره غمناک کن

  4. "" #4
    عضو ارشد گرافیک و نقاشی glare آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    چه فرقی می کنه؟!
    نوشته ها
    1,426

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط شیما نمایش پست ها
    admin عزیز سلام من این مطالب ومطالب دیگه رو برای پایان نامه ام از سایت ها و کتاب های مختلفی جمع آوری کردم به همین خاطر دقیقا نمی دونم هر مطلب از کجا بوده

    با اجازه شیما جان چند تا منبعی که این مطالب رو می شه توش پیدا کرد:

    -تاریخچه ای از طراحی گرافیک / ریچارد هولیس
    -صد پوستر فرانسوی / انتشارات داروگ نو
    و www.allposters.com
    زندگی را بر اساس آنچه که تجربه کرده ایم ارزیابی کنیم. نه آنچه که به دست آورده ایم. فلسفه وجود این است.

  5. "" #5
    عضو فعال شیما آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    184

    پیش فرض

    تاریخ گرافیک /فیلیپ بیمگز
    تبلیغات گرافیک/ دل دنیسون
    این دو تا رو گشتم وپیدا کردم باز اگر یادم اومد می نویسم
    تا توانی رفع غم از چهره غمناک کن

  6. "" #6
    مدیر نقاشی و مجسمه‌سازی
    تاریخ عضویت
    Nov 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,082

    Arrow پوسترهای اولیه
















  7. "" #7
    ارشد گرافیک shivamdht آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    محل سکونت
    کافه دیزاین
    نوشته ها
    2,777

    پیش فرض

    اگر در مورد طراحان این پوستر ها اطلاعی داری یا هر چیز به درد بخور دیگه هم لطفا اضافه کن... البته با ذکر منبع...
    ممنون
    بدون امضا...

  8. "" #8

    پیش فرض Henri de Toulouse-Lautrec

    آثاری از "تولوز لوترک"








اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •