نور سنجی در عکاسی کتاب الکترونیکی آموزش کامل و کاربردی چاپ سیلک اسکرین آموزش کاربردی عکاسی دیجیتال آموزش راینو

خدمات دانشجویی و طراحی کافه دیزاین

آموزش طراحي خودرو اسکچ و راندو (دستی + کامپیوتری) - کلاس‌های حضوری

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 8 از 15

موضوع: انواع مكتب ها و نظريه هاي هنري

  1. "" #1
    عضو ارشد گرافیک و نقاشی glare آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    چه فرقی می کنه؟!
    نوشته ها
    1,426

    پیش فرض انواع مكتب ها و نظريه هاي هنري

    سونای عزیز تاپیکی با عنوان ( تاریخ هنر به زبان ساده) ایجاد کرده بود که برای کسانی که می خوان کنکور هنر امتحان بدن واسه درس درک عمومی هنر شون مفیده.

    این تاپیک رو می گم:
    [ame="http://www.cafedexign.com/showthread.php?t=6500"]تاريخ هنر به زبان ساده - کافه دیزاین | باشگاه طراحان ایران[/ame]
    واسه همین منم این مطالب رو گذاشتم شاید مطالعش کمک کنه به دوستای عزیز کنکوری.

    نئوکلاسیسم :

    این سبک در تقابل با ابتذال و انحطاط روکوکو و بهمراه کشف دو شهر پمپی و هرکولانیوم و بر اساس اصول زیبا شناختی پوسن و رافائل و به مرکزیت فرانسه ، با تأكيد بر سادگی صور و پیراستگی معنوی و خردگرایی ، مطرح گردید.
    هنرمندان برجسته: بنجامین وست ، ژاک لویی داوید، دومینیگ انگر، آنلویی ژیروده ، پرودن ، رینیو، آنتونیو کانووا.

    ناتورالیسم (طبیعت گرایی)

    به معنای بازنمایی جهان عینی و مادي ، با احساس گرایی و خوشایند گری و با محوریت طبیعت است.
    هنرمندان برجسته : ایوان شیشکین از مطرح ترین هنرمندان این سبک است.

    پوریسم (ناب گرایی)

    جنبشی منشعب شده از کوبیسم، با هدف بیان همه جانبه و کلی مضامین و تأكيد بر وضوح و عینیت در بازنمایی ، با وفاداری به اصول جهان شناختی شکل و فرم.
    هنرمندان برجسته: لوکوبوزیه ، اوزنفان.

    کوبیسم (حجم گری)

    مکتبی است که در آن ، نمایش توام زوایای دید مختلف (فضا سازی همزمانی) برای بیان کلیت مضامین وجود دارد. در صورت چنین عملکردی ، ساختار واقعی شکل شکسته شده و اشکالی انتزاعی به وجود می آیند.پیروان این مکتب با استفاده از قوانین فیزیک کوانتومیک ، سعی در القای عامل زمان دارند. پابلوپیکاسو و ژرژ براک ، سردمداران این مکتب هستند.
    هنرمندان برجسته : ژرژ براک ،پابلو پیکاسو ، فرنان لژه ،خوان گری ، روبرت دلونه ، ژاک لیپ شيتس ، کنستانتین برانکوزی ، زادکین ، آرکی پنکو ، دوش ویلون.
    کوبیسم به سه مرحله سزانی ، تحلیلی و تر کیبی تقسیم می گردد.

    کنستراکتیویسم (ساخت گرایی)

    این جنبش در روسیه توسط ولادیمیر تاتلین، بر مبنای هنر پیکاسو و کولاژهای کوبیسمی ایجاد گردید. هنرمندان این سبک با تأكيد بر ساختار شکل و فرم ، بیان مکانیت و زمانیت فضا ، تداوم و استمرار فضای درونی با پیرامون ، درصدد ایجاد آثار هنری ، بر مبنای اصول و فنون مدرن مهندسی هستند.
    هنرمندان برجسته: ولادیمیر تاتلین ، نائوم گابو ، آنتوان پوسنر ، الکساندر رودچنکو.

    کنتراپستو (ایستایی تقابلی)

    حالت ایستادن انسان به نحوی که بخش های مختلف بدن نسبت به هم ، کشش معکوس داشته باشند. در این وضع ، بالاتنه و پاها روی یک محور ، در خلاف جهت یکدیگرند می پیچند و در نتیجه بدن بر یک پا تکیه می کند و در کمر اندکی انحنا ایجاد می شود. اسلوب ایستایی تقابلی در سده پنجم ق.م ، در یونان ابداع شد.

    امپرسیونیسم
    :

    این جنبش، اولّین جنبش فراگیر در هنر نوین بشمار می آید و در فرانسه توسط ادوارد مانه و کلود مونه ایجاد گردید ، نام این جنبش از تابلوي «امپرسیون ، طلوع آفتاب» کلود مونه اقتباس شده است. بررسی نور و رنگ وکیفیات طبیعی آن و ایجاد یک دیدگاه علمی در هنر، از مسایل مطرح در این مکتب هستند. هنرمندان امپرسیونیست از ارائه اشکال با خطوط واضح محیطی سرباز زدند، آنها به نور با نگاهی علمی مي نگریسته به مثلاً بجای قراردادن رنگ سبز ، رنگ های زرد و آبی را در کنار یکدیگر قرار می دادند. استفاده از تضاد رنگ های مکمل و حذف رنگ های سیاه و خاکستری از پرده ، از اصولی است که دراین مکتب مورد توجه قرار می گیرند.
    از هنرمندان برجسته : دوارد مانه ، کلود مونه ، آنود سیسیلی ، آگوست رنوار، کامی پیسارو ، ژرژ سورا ، ادگار دگا ، پل سینیاک و اگوست رودن.
    زندگی را بر اساس آنچه که تجربه کرده ایم ارزیابی کنیم. نه آنچه که به دست آورده ایم. فلسفه وجود این است.

  2. "" #2
    عضو ارشد گرافیک و نقاشی glare آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    چه فرقی می کنه؟!
    نوشته ها
    1,426

    پیش فرض

    پست امپرسیونیسم :
    جنبشی منشعب شده از امپرسيونيسم توسط پل سزان. مضامین و موضوعات در این مکتب به صورت صور ناب هندسی و احجام افلاطونی نمایش داده می شوند. هنرمندان پست امپرسیونیست، در آثار خود از ذرات بنیادین شکل و فرم استفاده می کردند ، با چنین عملکردی آثار ایجاد شده فاقد عمق و ژرف نمایی بودند، به همین جهت سزان برای نمایش عمق ، از تضاد رنگ های سرد و گرم (مدولاسیون رنگی) استفاده می کرد. استحکام در ساختار ترکیب بندی، صراحت شکل و فرم ، تأكيد بر بیان درونی به مدد رنگ و شکل از ویژگیهای این جنبش هنری است.
    هنرمندان برجسته : پل سزان ، ونسان ونگوگ ، پل گوگن.

    فوویسم :

    فوویسم به معنی بهره گیری جسورانه و نا متعارف از رنگ است که در قرن بیستم در فرانسه ، توسط هنری ماتیس ، مانگن و مارکه ایجاد شد . هنرمندان این سبک با تلفیق اصول امپرسیونیسم و سمبولیسم و طراحی دقیق و با استفاده از رنگ های کریه ، پرشور ، غیر واقعی و نامتعارف و با هویتی کانستراکتیو ، آثار خود را می آفریدند.در صورتی که این رنگ های غیر منطقی از نقاشیهای این سبک حذف شود و رنگ های منطقی جایگزین آن گردد، نقاشی ناتورالیسم یا رئالیسم ایجاد می شود.
    هنرمندان برجسته: هنری ماتیس ، آندره درن ، ولامینگ ، ژرژروئو ، مانگن ، مارکه .

    نئو امپرسیونیسم
    :

    جنبشی منشعب شده از امپرسيونيسم توسط سورا و سینیاک که به اصول امپرسیونیسم وفادار بوده و هدف آنها ايجاد دیدگاه علمی تر در هنر است. هنرمندان این مکتب با استفاده از این دیدگاه علمی ، قصد نمایش ذرات بنیادین نور و رنگ را در آثار تجسمی خود داشته اند.این هنرمندان اسلوب نقطه پرداز رنگ و نقطه چین رنگ را با رنگ های اصلی و ناب و خالص استفاده می نمودند.

    سمبولیسم :

    سمبولیسم جنبشی است در ادبیات و هنرهای بصری ، که ریشه در رمانتیسم داشته و به نفی تجسم عینی پرداخته و مفاهیم را با نمادها ، القا می کند. این جنبش در پاریس توسط ونسان ونگوگ و پل گوگن مطرح شد. هنرمندان این جنبش واقعیت مطلق را مبتذل و ناچیز شمرده و تحت تأثير نمادگرایی مشرق زمین و با عدم باز نمایی عینی وتاکید بر ذهنیات و تفاسیر شخصی و با استفاده از رنگ های کانستراکتیو و با یک دیدگاه افراطی در رمانتیسیسم ، درصد بیان واقعیت غایی بوده اند. گوستاو مورو نیز به این مکتب تعلق دارد.

    فتوریسم (آینده نگری)

    اين جنبش در تقابل با رکود هنری ، در جریان جنگ جهانی اول ، در ایتالیا، توسط مارتینی، با شعار مرگ هنر گذشته مطرح گردید. هنرمندان این سبک با تأیید و تأكيد بر تکنولوژی و ماشینیسم و با استفاده از قوانین فیزیک دینامیک و ریتم و تکرار سطوح و فرم ها ، درصدد تأكيد بر مفاهیمی چون حرکت ، سرعت و شتاب می باشند.
    از هنرمندان برجسته این مکتب ، می توان به مارسل دوشان ، جینو سورینی ، روسولو ، جاکوموبالا ، امبرتوبوتچیونی و کارلو کارا اشاره کرد.

    اکسپرسیونیسم
    :

    این جنبش تحت تأثير تفکر ونسان ونگوک در فرانسه و آلمان ایجاد گردید. هنرمندان این جنبش با تحریف و کژنمایی و اغراق آمیز نمودن مضامین و موضوعات با رنگ های تند و زننده و کاربری کیفیت تضاد در صدد بیان اوج و هیجانات و احساسات ذهنی خود هستند. هنرمندان این جنبش قصد نمایش واپس گرایی و به بن بست رسیدن انسان مدرن را دارند.
    هنرمندان برجسته: امیل نولده ، ادوارد مونش ، ماکس بکمان ، فرانسیس بیکن ، کته کل ویتس ، ژرژ روئو ، اگون شیله ، اسکارکوکوشکا ، لودویک کریشنر ، جیمز آنسور ، ریورا ، اگوست ماک ، فرانتس ماک ، واسیلی کاندینسکی.

    فرمالیسم
    :

    در تقابل با ذهنیت گرایی شاعرانه کنسراکتیویسم جنبشی توسط هنرمندان مطرح گردید (هنرناب) که با تأكيد بر جلوه صوری و ساختار صور هندسی بیان تفاسیر و تعابیر شخصی را داشت.
    هنرمندان : رونالد بلادن ، دیوید اسمیت.
    زندگی را بر اساس آنچه که تجربه کرده ایم ارزیابی کنیم. نه آنچه که به دست آورده ایم. فلسفه وجود این است.

  3. "" #3
    عضو ارشد گرافیک و نقاشی glare آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    چه فرقی می کنه؟!
    نوشته ها
    1,426

    پیش فرض

    سوپرماتیسم (والا گرایی)
    سوپرماتیسم سبکی متشکل از ترکیب بندی های نظام یافته انتزاعی است که توسط مالویچ در روسيه پایه گذاری شده است. هنرمندان اين سبك با استفاده از سطوح هندسی هم خانواده ، با استفاده از رنگ های ناب و خالص چون سفید و سیاه در صدد بیان احساسات محض و یا مفاهیمی چون عمق می باشند.

    اکسپرسیونیسم انتزاعی
    :

    این جنبش در امریکا مطرح گردید که به نقاشی‌های کنشی نیز معروف است. هنرمندان این سبک با عدم تأكيد بر ساختار شکل و فرم ، رنگ گذاری بر اساس حرکات بدنی و کنش روانی نقاش به طور آنی و تصادفی، درصدد بیان هیجانات و احساسات لحظه ای و آنی هستند.
    هنرمندان برجسته: جکسون پالاک ، ویلهم دکونینگ و هانس هوفمان.

    دادائیسم
    :

    این جنبش در آلمان و با دیدگاهی پوچ گرا و گرایشی ضد هنری و اعتراضی، درصدد تمسخر و ریشخند تمدن وهنر معاصر و ارزش‌های مرسوم زمانه می باشد. شعار هنری این سبک «بی شکلي مطلق و نابودگری خود آفرینندگی» است. این جنبش حاصل فشارهای ناشی از جنگ جهانی اول است. عنصر تصادف در این جنبش ، نقش بسزایی دارد. تکنیک فوتومونتاژ توسط هنرمندان این جنبش ابداع شده است.
    هنرمندان برجسته : ماکس ارنست ، رائول هوسمن ، هانس ژان آرپ، مارسال دوشان.

    سورئالیسم (وهم گری) یا فرا واقع گرایی

    مهمترین جنبش ادبی و فلسفی قرن بیستم که هنرمندان سرخورده سه جنبش فتوریسم ، کوبیسم و دادائیسم ، در کافه ولتر زوریخ آلمان به کوشش آندره برتون ، بیانیه آن را صادر نمودند. هنرمندان این جنبش با تایید نظریه فروید، درصدد بیان ناامیدی انسان غربی ، در بحران اجتماعی و حل تناقض رویا و واقعیت در یک ابر واقعیت هستند.
    هنرمندان برجسته: سالوادوردالی ، خوان ميرو ، مارک شاگال ، رنه ماگریت ، آندره ماسون ، ماکس ارنست ، خاورز ، آلبرتو جاکومتی.

    فتورئالیسم

    این جنبش در آمریکا مطرح شده و به «رئالیسم اغراق آمیز» نیز معروف است. دراین جنبش با هنر عکاسی رقابت می شود. موضوع عمده این آثار، انسان می باشد. در این آثار از تکنیک هایی چون آکلریلیک روی بوم و پلی استرهای شیشه رنگی استفاده می شود.
    هنرمندان برجسته: چاک کلوس ، آلفرد لزلی

    ریونیسم (پرتوگرایی)

    این جنبش توسط میخائیل لارینف در روسیه مطرح شد که در آن هنرمندان به وسیله شعاع های رنگین نور متقاطع و موازی و کاربرد خطوط متقاطع و موازی با رنگ های درخشان ، درصدد بیان عامل زمان می باشند.

    رئالیسم (واقع گرایی)

    رئالیسم به معنای واقعیت عینی ، بدون خوشایند گری و احساساتی گری است.این جنبش در تقابل با آرمان گرایی نئوکلاسیک ها و در جریان انقلاب صنعتی فرانسه ایجاد شد، هدف هنرمندان این جنبش ، بیان واقعیت مطلق است. از مراکز مهم رئالیسم ، می توان از روسیه نام برد.
    هنرمندان برجسته : گوستاو کوربه ، فرانسوا میله ، ادوارد مانه ، فرانسیسکو گویا ، ایلیار پین و انوره دومیه .

    رمانتیسیسم ( تخیل گرایی
    )
    رمانتیسیسم ، مهمترین جنبش هنری و ادبی قرن 19 م است ، که در تقابل با خرد گرایی نئوکلاسیک ، در انگلستان و آلمان مطرح شد. هنرمندان این جنبش با استفاده از رنگ ها و خطوط درون نما و با هویتی خرد گریز، سعی در بیان احساسات و هیجانات خود را دارند. مهمترین مرکز تولید آثار تجسمی رمانتی سیسم ، انگلستان است.شعار هنر برای هنر، اولین بار توسط پیروان این مکتب ( و پس از آنها توسط پیروان مکتب سمبولیسم) مطرح می شود.
    هنرمندان برجسته : جان کاتمن ، چارلز بانینگتون ، جان کنستابل ، ویلیام ترنر ، اوژن دلاکروا ، تئودورژریکو ، فریدریش ، گویا ، کامیل کورو ، ویلیام بلیک ، آنتوان لویی باری ، فرانسوا رود (با اثر معروف لامارسیز) ، تادتسوکاری.

    اتوماتیسم :

    گروهی تندرو، از سورئالیست های کانادایی ، كه با انتشار بیانیه های تند ، به انتقاد از هنر و دیگر جنبه های زندگی پرداختند.

    اوریانتالیسم
    :

    عنوانی که به شماری از نقاشان آکادمیک اروپایی سده نوزدهم داده اند. اینان موضوعات شرقی مآب را ، با برداشتی رمانتیک تصویر می کردند و به طرزی غریب و افسانه ای نشان می دادند.

    اینستالیشن آرت (کارکردگرایی)

    از گزارشات پست مدرن در دهه 1970.

    آرت نوو
    :

    جنبشی منشعب شده از سمبولیسم به مرکزیت انگلستان که پیروانش با استفاده از صور نباتی و پر پیچ و تاب و با تأكيد بر جنبه ها ی تزئینی و معماري ، درصدد خلق آثار خود بودند. مهمترین آثار این جنبش در قالب لیتوگرافی وحکاکی ایجاد شدند.
    هنرمندان برجسته: ویلیام موریس، گوستاو مورو ، گوستاو کلیمت ، ویکتور هورتا ، آلفونس موشا ، ببر دزلی.

    نبی ها
    :

    گروهی از نقاشان متاثر ازهنر گوگن که با استفاده از سطوح وسیع رنگ و فاقد عمق نمایی، با هویتی نمادین ، درصدد بیان تضادهای اجتماعی می باشند.
    هنرمندان برجسته : موریس دنی ، پل رانسون ،بونار ، وویار ، سروزیه.

    انتزاعی (آبستره)

    این جنبش در 1910 در روسیه توسط واسیلی کاندینسکی مطرح شد. در این جنبش هنرمندان با استفاده از عدم بازنمایی عینی و بیان تجسمی نوین خط و رنگ و با خلاصه نمودن مضامین و موضوعات ، به عناصر بنیادین چون خط ، سطح برای بیان کلیت و کلی گویی سود می جستند.
    هنرمندان برجسته : واسیلی کاندینسکی ، پیت موندریان ، کوپکا ، پیکابیا ، فرنان لژه ، هنری مور ، کنستانتین برانکوزی ، هپورت ، الکساندر کالدر.

    انتزاع هندسی
    :

    جنبشی منشعب شده از انتزاعی که بوسیله سطوح ناب هندسی و تأكيد بر رئالیسم فرم در صدد بیان تفاسیر و تعابیر شخصی است.
    هنرمندان برجسته: پیت موندریان ، مارک روتکو ، جوزف آلبرز ، بورگان دیلر.

    استیل
    :

    این جنبش توسط پیت موندریان و تئوون دویسبورگ مطرح گردید. هنرمندان این جنبش با استفاده از خطوط عمودی، افقی و دوار، درصدد فضا سازی و بیان تفاسیر شخصی می باشند.

    آپ آرت (هنر دیدگانی)

    این جنبش توسط «ویکتور وازارلی» مطرح گردید. هنرمندان این جنبش با استفاده از نقطه و خط و به مدد رنگ گزاری و سایه روشن کاری با استفاده از خطای باصره و توهم دید مخاطب ، درصدد القای مفاهیمی چون ریتم ، حرکت ، حجم مجازی، عمق و .....می باشند.
    هنرمندان برجسته: ویکتور وازارلی ، بریژیت رایلی ، استانلی تایگر من.

    پاپ آرت (هنر مردمی)

    این جنبش در دهه 50 قرن بیستم توسط اندی وارهول و روی لیشتن اشتاین، درانگلستان و امریکا مطرح شد. هنرمندان این جنبش با استفاده از ملزومات دور ریختنی جامعه (قوطی نوشابه ، عکس و...) در صدد بیان هر چه قوی تر سنت ها و فرهنگ های بومی و اعتقادات قبیله ای می باشند.
    هنرمندان برجسته : اندی وارهول ، روی لیشتن اشتاین ، رشن برگ ، جاسپرجونز.
    زندگی را بر اساس آنچه که تجربه کرده ایم ارزیابی کنیم. نه آنچه که به دست آورده ایم. فلسفه وجود این است.

  4. "" #4
    عضو ارشد گرافیک و نقاشی glare آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    چه فرقی می کنه؟!
    نوشته ها
    1,426

    پیش فرض

    کانسپچو آل آرت (هنر مفهومی)
    این جنبش دراواخر دهه 1960 مطرح شد. در این جنبش مفهوم مهمتر از ابزار و چگونگی اجزای است و هدف اصلی ، رسانیدن مفهوم یا ایده ای به مخاطب است .
    هنرمندان برجسته: سل لویت ، داگلاس هیوبر ، جوزف کاسوت ، بروس نومان.
    مینیمال آرت (هنر کمینه)
    جنبشی آغاز شده از امریکا که هدف پیروانش پژوهشی دوباره با انواع ساختارهای مدولی ، فضایی و شبکه ای ، برای توضیح مفاهیمی چون فضا ، فرم و مقیاس است و هر گونه بیان گری و توهم بصری را نفی را مردود می داند.
    هنرمندان برجسته: رونالد جاد ، کارل آندره
    نقاشان یکشنبه(ندیده ها)
    جنبشی منشعب شده از سمبولیسم که هنرمندان آن فاقد تحصیلات آکادمیک بودند.
    هنرمندان برجسته : هانری روسو.
    مکتب بلونیایی :
    بلونیا درسده های شانزدهم و هفدهم ، مرکز نوعی کلاسیسیسم در نقاشی ایتالیا بود که از آکادمی کاراتچی سرچشمه می گرفت. نقاشان این مکتب در تحول سبک باروک در ایتالیا موثر واقع شدند.
    عمده ترین نقاشان این مکتب عبارت بودند از : دومینیکو ، گوئر چینو ، رنی.
    مکتب پاریس :
    اصطلاحی که در مورد هنرمندان نوگرای مقیم پاریس در نیمه نخست سده بیستم ، به کار برده می شود.اینها لزوماً از سبک واحدی پیروی نمی کردند و اکثراً غیر فرانسوی بودند. گاه این اصطلاح را در معنایی وسیع تر ، به کل جنبش های هنری مدرن متمرکز در پاریس اطلاق می کنند.
    مکتب دانوب:
    عنوانی که به جنبش منظره نگاری دهه های نخست سده شانزدهم ، در ناحیه دانوب داده شده است. هنرمندان این مکتب ، با نگرشی رمانتیک کوشیدند طبیعت را چون محیطی برای افعال آدمی نشان دهند.
    هنرمندان برجسته : کراناخ ، هوبر
    مکتب هادسن:
    اصطلاحی که درباره شماری از منظره نگاران رمانتیک امریکایی سده نوزدهم به کار برده می شود.
    مکتب میلان :
    یکی از مکاتب نقاشی ایتالیایی که در سده های پانزدهم و شانزدهم شکوفا بود و فوپا رهبری آن را برعهده داشت ولی پس از اقامت لئوناردوداوینچی و پیروانش در میلان ، این مکتب تحت تأثير او و پیروانش قرار گرفت.
    مکتب نیویورک :
    مکتب گروهی ناهمگن از نقاشان عمدتاً انتزاع گرا که در نیویورک شکل گرفت. این مکتب با عناوین اکسپرسیونیسم انتزاعی و نقاشیهای کنشی نیز ، شناخته می شود.
    پيروان اين مكتب عبارتند از : پالاک ، مادرول ، نیومن و روتکو .
    هنر سلتی :
    هنر اقوام سلتی ، ساکن در اروپای باختری ، از حدود 450 ق.م تا 650 ب.م که نقش های منحنی غیر متقارن که غالباً با صور حیوانی آمیخته اند، مشخصه اساسی هنر آنهاست. آنها در زمینه های جواهر سازی ، فلز کاری ، سفالگری و حکاکی روی چوب فعالیت داشتند.
    هنر بوم شناختی :
    اصطلاحی برای توصیف هنری که بر فرآیندهای طبیعت تأكيد می کند و نخستین بار در 1986 پدید آمد و آلن سانفیست ، از نمایندگان آن به شمار می آید.
    هنر زننده :
    اصطلاحی برای توصیف آن نوع از هنر امریکایی که در آن مواد و مصالح غیر عادی و ناجور به کارمی رود. در این هنر غالباً نقاشی و مجسمه سازی با هم ترکیب می شوند.
    هنر خام :
    اصطلاحی که توسط ژان دوبوفه ، برای توصیف انگاره سازی خامدستانه و نقش پردازی های مغشوش تصادفی رایج شد.در چنین رویکردی به هنر، سنتهای هنر باختر زمین ، مردود شمرده شد و نوعی زبان تصویری سر راست قابل مقایسه با هنر بدوی و هنر کودکان – مورد قبول قرار گرفت. دوبوفه و نقاشان گروه کبرا از نمایندگان آن به شمار می آیند.
    نئوپلاستیسیسم (هنر زيبا)
    نظریه زیبا شناختی پیت موندریان که احکامش عبارت بودند از: هنر باید کاملاً انتزاعی باشد ، از شکل های راست گوشه در وضعیت های افقی و عمودی استفاده شود و رنگ ها باید مشتمل بر فام های اولیه (سرخ ،زرد،آبی) و سیاه و سفید و خاکستری باشند.
    نئواکسپرسیونیسم (هنر زشت)
    اصطلاحی که به احیای هنر اکسپرسیونیست در آلمان ، امریکا و ایتالیا در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 اشاره دارد و در مورد آثار هنرمندانی چون بازلتیس ، کی فر ، کیا ، کلمنته ، میموپالادینو و شنابل ، به کار می رود.

    ( این اصطلاح به فیگوراسیون لیبر هم مربوط می شه )
    فیگوراسیون لیبر یا پیکر نمایی آزاد:
    جریانی در نقاشی دهه 1980 فرانسه که چون واکنشی در برابر کانسپچوال آرت بروز کرد.
    نقاشان وابسته به این جنبش عناصر عینی در فرهنگ روزمره و نیز عناصر سنتی و تاریخی را به نحوی آزاد و خارج از چارچوب هنر مرسوم در هم می آمیزند. و بیشتر به بیان ذهنیت و روحیه فردی خویش تمایل دلرند.
    ویرایش توسط glare : 09-09-24 در ساعت 01:11 دلیل: توضیح بیشتر برای هنر زشت.
    زندگی را بر اساس آنچه که تجربه کرده ایم ارزیابی کنیم. نه آنچه که به دست آورده ایم. فلسفه وجود این است.

  5. "" #5
    عضو فعال mashsib آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    44

    پیش فرض

    با احترام به سرکار گلاره مدیر بخش گرافیک ...
    از هر سبک یک تصویر دیدن بیشتر به تفاوت این سبک ها کمک می کنه.

    نئوکلاسیسم:
    اثری از بنجامین وست:

    اثری از آنتونیو کانووا:


    ناتورالیسم :
    فکر کنم معروف ترین کار این سبک تابلوی باران در جنگل بلوط اثر شیشکین باشه :



    پوریسم :

    اول یک اثر نقاشی از اورنقان :

    و مهم ترین اثر مهم ترین هنرمند این سبک و در عین حال محبوب ترین اثر معماری به نوعی اثر قابل بحث ترین و البته مشهورترین معمار جهان در جهان و ایران :
    ویلا ساوا اثر لوکوربوزیه که به نظر من هرچه از سبک پوریسم می خواین در تحلیل این اثر خواهید یافت:
    [SIGPIC][/SIGPIC] سیب...
    لطف حق با تو مداراها کند / چونکه از حد بگذرد رسوا کند

  6. "" #6
    عضو فعال mashsib آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    44

    پیش فرض

    کوبیسم :

    برای این سبک بهترین اثری که می شه عکس ش رو دید باز به نظر من ...
    تابلوی زنان آویگنون پابلو پیکاسو :

    و طبیعت بی جان ژرز براک :

    ساختارگرایی:
    کاری از الکساندر رودچنکو :

    کنتراپستو:
    در این مورد اطلاع خاصی ندارم شرمنده.

    امپرسیونیسم:
    یک اثر از کامی پیسارو :

    و این هم از مشهورترین نقاش این سبک کلود مونته :

    [SIGPIC][/SIGPIC] سیب...
    لطف حق با تو مداراها کند / چونکه از حد بگذرد رسوا کند

  7. "" #7
    عضو فعال mashsib آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    44

    پیش فرض

    پست امپرسیونیسم :

    بهتر از این اثر نیست ...
    هم نمونه ای کامل از سبک مورد نظر و هم نبوغ خاص ونگوک:
    خودنگتذی ونسان:


    فوویسم:

    از محبوب ترین اثرهای این سبک به قلم هنری ماتیس :

    این هم از آندره ...مکایی از پاریس :


    نئو امپرسیونیسم:

    تابلویی از جرج سئورات :

    و نقاشی پل سیگناک:
    [SIGPIC][/SIGPIC] سیب...
    لطف حق با تو مداراها کند / چونکه از حد بگذرد رسوا کند

  8. "" #8
    عضو فعال mashsib آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    44

    پیش فرض

    سمبولیسم :

    سبکی که شاید از .... خب من زیاد خوشم نمیاد:البته به جز استثنای این سب که... ادگار آلن پو.

    تابلویی یا اثری درخور پیدا نکردم.

    به معرفی کار کلاغ...اثر پو بسنده می کنم.
    مجموعه شعری که بد نیست بخونین

    فتوریسم :
    معروف تر از این اثر دوشان می شناسین؟؟؟


    اکسپرسیونیسم :
    شخصا عاشق این کار م :

    و اثر جیغ کار مشهور مونش :


    فرمالیسم :
    بیشتر یک خوانش فلسفی ...
    نمونه ی خوبی از اون رو در ساختار سه گانه ی مشهور سرجی لئونه می شه دید.
    ویرایش توسط mashsib : 09-09-24 در ساعت 14:58
    [SIGPIC][/SIGPIC] سیب...
    لطف حق با تو مداراها کند / چونکه از حد بگذرد رسوا کند

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •