نور سنجی در عکاسی کتاب الکترونیکی آموزش کامل و کاربردی چاپ سیلک اسکرین آموزش کاربردی عکاسی دیجیتال آموزش راینو

خدمات دانشجویی و طراحی کافه دیزاین

آموزش طراحي خودرو اسکچ و راندو (دستی + کامپیوتری) - کلاس‌های حضوری

صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 8 از 34

موضوع: فرانک گهری

  1. "" #1
    عضو ارشد نقاشی saeid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2008
    نوشته ها
    475

    Post فرانک گهری

    فرانک گری




    فرانک گری معمار مشهور کانادایی/آمریکایی معاصر است.
    او در سال ۱۹۲۹ م در خانواده‌ای یهودی در شهر تورنتوی کانادا (با نام اصلی فرانک اون گلدبرگ) دیده به جهان گشود.
    او در سال ۱۹۴۷ م به همراه خانواده اش به لس آنجلس مهاجرت کردودر دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به تحصیل در رشته معماری پرداخت.
    در سال ۱۹۵۶ م در دانشگاه هاروارد به تحصیل در رشته برنامه‌ریزی شهری پرداخت و هم‌زمان در دفتر ویکتور گروئن مشغول به کار شد.
    او اکنون شهروند ایالات متحده و ساکن لس آنجلس است.
    در کارهای اولیه گری می‌توان تأثیراتی از معماران سوئیس و فرانسه به خصوص لوکوربوزیه مشاهده کرد این تأثیرات را تا سال ۱۹۷۲ می‌توان در کارهای گری مانند استفاده از فرمهای هندسی ساده مشاهده کرد. به طور کلی در کارهای گری نوعی تندیس گرائی را می‌توان مشاهده کرد چه در توسعه خانه همسرش ۱۹۸۷ تا موفق‌ترین کارش در سبک فولدینگ که موزه هنرهای معاصر بیلبائو است.
    او معتقد است:
    من آثار هنرمندان را نگاه میکنم و هنر را به مثابه وسیله‌ای برای الهام خودم میپندارم و سعی میکنم تحت تأثیر هیچ فرهنگی نباشد در هر کارم روشهای جدید را جستجو میکنم. برای من قانون و قاعده محدود کننده وجود ندارد و اصولا مرزی بین درست و نادرست نمیدانم.
    گری از پیشگامان عرصه معماری فولدینگ می‌باشد .ما به ازای علمی زبان معماری فولد، نظریات بحران و تداوم است. بحران یا فروپاشی در تبدیل سریع ازحالتی به حالت دیگر، مانند آب به یخ یا بخار، تجلی می‌کند. بحران یا به دو پاره شدن می‌‌انجامد یا به پیچیده شدن، در هم فرو رفتن و در هم تنیدن که مضمون معماری فولد است.
    در این معماری که گویی در حال فرو ریختن و کج شدن است، ترتیب پلان، نما و مقطع با هم اشکال ابهام آمیزی همانند کریستالها میآفرینند.
    این بازی را گری با در هم ریختن زبانهای مختلف معماری و ترکیب آنها آغاز کرده است. در بنای موزه ویترای او در وایمار آلمان، که در کارهای آیزنمن تأثیرگذاشت، اجزای معماری مکعبهای در هم تنیده و دفرمه و کج و کوژند. از همین رو بعضی معماری او را جانور گونه و کرم گونه نامیده‌اند. در کل می‌توان گفت معماری گری یک معماری شخصی و غیر تقلیدی است و بدون برنامه خاص و یک نوع عدم قطعیت در اکثریت پروژه‌های گری دیده می‌شود.

  2. "" #2
    عضو ارشد معماری sevil آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2007
    نوشته ها
    574

    پیش فرض

    من عاشق کاراشم. خیلی معمار جالبیه. تو مجله های الکروکوئیست از کاراش زیاده. حیف نمیشه دیگه اونارو کش برم. عکساشو اینجا بزنم.
    ممنون سعید جان عالیه
    ****************************
    "لطفا قبل از شروع فعالیت حتما آیین نامه و راهنمای سایت رو مطالعه کنین"

  3. "" #3

    Post فرانک گهری این بار ماشین طراحی می کنه!!!

    معماري نور
    www.mihrab.blogfa.com


  4. "" #4
    عضو ارشد طراحی‌صنعتی idealist آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,066

    پیش فرض

    فکر می‌کنم اینم جالب باشه؛‌ دوستان معمار می‌تونن یه خلاصه‌ای ازش بذارن...
    http://weburbanist.com/2008/02/03/th...vist-building/

  5. "" #5
    عضو فعال hanif آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    shirazzzzzz
    نوشته ها
    545

    پیش فرض نمونه كار هاي frank gehry

    سلام اينجا چند تا از كار هاي فرانك جري(گري)رو گذاشتم...



    [SIGPIC][/SIGPIC]

  6. "" #6
    عضو فعال hanif آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    shirazzzzzz
    نوشته ها
    545

    پیش فرض در مورد فرانك گری...

    آثار وی

    مشاهده کرد. در کارهای اولیه گری می‌توان تأثیراتی از معماران سوئیس و فرانسه به خصوص لوکوربوزیه[نیازمند منبع] این تأثیرات را تا سال ۱۹۷۲ می‌توان در کارهای گری مانند استفاده از فرمهای هندسی ساده مشاهده کرد.
    به طور کلی در کارهای گری نوعی گرایش مجسمه سازانه را می‌توان مشاهده کرد چه در توسعه خانه همسرش ۱۹۸۷ تا موفق‌ترین کارش در سبک فولدینگ که موزه هنرهای معاصر بیلبائو است.
    او معتقد است:
    من آثار هنرمندان را نگاه میکنم و هنر را به مثابه وسیله‌ای برای الهام خودم میپندارم و سعی میکنم تحت تأثیر هیچ فرهنگی نباشم در هر کارم روشهای جدید را جستجو میکنم. برای من قانون و قاعده محدود کننده وجود ندارد و اصولا مرزی بین درست و نادرست نمیدانم.[نیازمند منبع]
    گری از پیشگامان عرصه معماری فولدینگ می‌باشد .ما به ازای علمی زبان معماری فولد، نظریات بحران و تداوم است. بحران یا فروپاشی در تبدیل سریع ازحالتی به حالت دیگر، مانند آب به یخ یا بخار، تجلی می‌کند. بحران یا به دو پاره شدن می‌‌انجامد یا به پیچیده شدن، در هم فرو رفتن و در هم تنیدن که مضمون معماری فولد است.[نیازمند منبع]
    در این معماری که گویی در حال فرو ریختن و کج شدن است، ترتیب پلان، نما و مقطع با هم اشکال ابهام آمیزی همانند کریستالها میآفرینند.
    این بازی را گری با در هم ریختن زبانهای مختلف معماری و ترکیب آنها آغاز کرده است. در بنای موزه ویترای او در وایمار آلمان، که در کارهای آیزنمن تأثیرگذاشت، اجزای معماری مکعبهای در هم تنیده و دفرمه و کج و کوژند. از همین رو بعضی معماری او را جانور گونه و کرم گونه نامیده‌اند. در کل می‌توان گفت معماری گری یک معماری شخصی و غیر تقلیدی است و بدون برنامه خاص و یک نوع عدم قطعیت در اکثریت پروژه‌های گری دیده می‌شود.[نیازمند منبع]
    کارهای گری به ترتیب زمانی:
    • Merriweather Post Pavilion, and Rouse Company Headquarters, Columbia, Maryland, USA (۱۹۷۴)
    • Loyola Law School, Los Angeles, California, USA (various buildings, ۱۹۷۸*۲۰۰۲)
    • Santa Monica Place, Santa Monica, California, USA (۱۹۸۰)
    • Edgemar Retail Complex, Santa Monica, California, USA (۱۹۸۴)
    • Chiat/Day Building, Venice, California, USA (۱۹۸۵*۱۹۹۱)
    • Vitra Design Museum. Weil am Rhein, Germany (۱۹۸۹)
    • Frederick Weisman Museum of Art, University of Minnesota, Minneapolis, Minnesota, USA (۱۹۹۰)
    • Iowa Advanced Technology Laboratories, University of Iowa, Iowa City, Iowa, USA (۱۹۸۷*۱۹۹۲)
    • Center for the Visual Arts, University of Toledo, Toledo, Ohio, USA (۱۹۹۳)
    • American Center, Paris, France (۱۹۹۴)
    • The Dancing House ("Fred and Ginger"), Prague, Czech Republic (۱۹۹۵)
    • Guggenheim Museum Bilbao, Bilbao, Spain (۱۹۹۷)
    • Der Neue Zollhof, Düsseldorf, Germany (۱۹۹۹)
    • Vontz Center for Molecular Studies, University of Cincinnati, Cincinnati, Ohio, USA (۱۹۹۹)
    • DG Bank building, Pariser Platz ۳, Berlin, Germany (۲۰۰۰)
    • Experience Music Project, Seattle, Washington, USA (۲۰۰۰)
    • Gehry Tower, Hanover, Germany (۲۰۰۱)
    • Issey Miyake, Flagship Store, New York, New York, USA (۲۰۰۱)
    • Peter B. Lewis Building, Weatherhead School of Management, Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, USA (۲۰۰۲)
    • Richard B. Fisher Center for the Performing Arts, Bard College, Annandale*on*Hudson, New York, USA (۲۰۰۳)
    • Maggie's centre, Dundee, Scotland (۲۰۰۳)
    • Walt Disney Concert Hall, Los Angeles, California, USA (۲۰۰۳)
    • Ray and Maria Stata Center, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, Massachusetts, USA (۲۰۰۴)
    • Pritzker Pavilion, Millennium Park, Chicago, Illinois, USA (۲۰۰۴)
    • MARTa, Herford, Germany (۲۰۰۵)
    • IAC/InterActiveCorp West Coast Headquarters, Sunset Strip, West Hollywood, California, USA (۲۰۰۵)
    جوایز

    جوایزی که او تا کنون دریافت کرده است از این قرارند:
    • Arnold W. Brunner Memorial Prize in Architecture, American Academy of Arts and Letters (۱۹۷۷)
    • Pritzker Architecture Prize (۱۹۸۹)
    • Wolf Prize in Art (Architecture), Wolf Foundation (۱۹۹۲)
    • Praemium Imperiale Award for Architecture, Japan Art Association (۱۹۹۲)
    • Dorothy and Lillian Gish Award (۱۹۹۴)
    • National Medal of Arts (۱۹۹۸)
    • Friedrich Kiesler Prize (۱۹۹۸)
    • Gold Medal, American Institute of Architects (AIA) (۱۹۹۹)
    • Gold Medal, Royal Institute of British Architects (RIBA) (۲۰۰۰)
    • Gold Medal for Architecture, American Academy of Arts and Letters (۲۰۰۲)
    • Companion of the Order of Canada (۲۰۰۲)
    همچنین او دارای ۱۲ دکترای افتخاری از دانشگاههای مختلف می‌باشد که بدین شرحند:
    • ۱۹۸۷: دانشگاه کلتک
    • ۱۹۸۷: مدرسه طراحی رودآیلند
    • ۱۹۸۹: دانشگاه فنی نواسکوشا در کانادا
    • ۱۹۸۹: موسسه هنر اوتیس
    • ۱۹۹۳: کالج علوم انسانی غرب
    • ۱۹۹۵: کالج ویتیر
    • ۱۹۹۷: موسسه معماری جنوب کالیفرنیا
    • ۱۹۹۸: دانشگاه تورنتو
    • ۲۰۰۰: دانشگاه ادینبرگ
    • ۲۰۰۰: دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
    • ۲۰۰۰: دانشگاه ییل
    • ۲۰۰۰: دانشگاه هاروارد
    گری در کنار کار حرفه‌ای تا سال ۱۹۹۸ در دانشگاه نیز تدریس می‌کرد:
    • ۱۹۷۹- The William Bishop Chair, Yale University
    • ۱۹۸۲- Charlotte Davenport Professorship in Architecture, Yale University
    • ۱۹۸۴- Eliot Noyes Chair, Harvard University
    • ۱۹۸۵- Charlotte Davenport Professorship in Architecture, Yale University
    • ۱۹۸۷- Charlotte Davenport Professorship in Architecture, Yale University
    • ۱۹۸۸- Charlotte Davenport Professorship in Architecture, Yale University
    • ۱۹۸۹- Charlotte Davenport Professorship in Architecture, Yale University
    • ۱۹۹۶- Visiting Scholar, Federal Institute of Technology; Zurich, Switzerland
    • ۱۹۹۸- Visiting Professor, University of California at Los Angeles
    پس از اینکه جایزه پریتزکر به فرانک گری تعلق گرفت، آدا لوئیز در باره اش نوشت:
    ریسک می‌‌کند، روی بند راه می‌‌رود و مرز محدودیت هارا می‌‌شکند. بناهای او روشنائی اند و طرح های زنده نشانگر این مهم که چگونه چیزی که ظاهراً کم اهمیت است می‌‌تواند با بکارگیری خلاقیت شکلی نو و بی نظیر بیابد. او هنر معماری را به صورتی به کار می‌‌برد که در عین زیبایی قابلیت استفاده داشته باشد. او معماری را در بی زمان‌ترین معنایش و با شیوهٔ مخصوص به خود به کار می‌‌گیرد. او می‌‌رود به قلب هنر زمان با برداشت ها و فناوری عصر حاضر و بینشهایی که عمیقا بیانگر عصر حاضر است.
    روند طراحی و اجرا


    خانه رقصان. پراگ.


    آثار گری به طور کلی نتیجه یک روند طولانی طراحی است که با استفاده از اسکیسهای متعدد، مدلهای کامپیوتری و ماکتهای بزرگ حاصل شده‌است. اسکیسها و نمودارهای اولیه به مدلهای فیزیکی با مقیاسهای مختلف تبدیل و این مدلها در نهایت به ساخت ماکتهای کامل میانجامد.
    نکته بسیار جالب در روند طراحی گری در استفاده از رایانه در این روند است. بر خلاف سایر معماران که از نرم افزارهای معمول دوبعدی و سه بعدی مانند CAD و ۳DsMAX برای کارهای خود استفاده می‌کنند گری از نرم‌افزار کاتیا که یک نرم‌افزار مربوط به طراحی جامدات است استفاده کرد. این نرم افزار بیشتر برای طراحی خودرو و هواپیما و محاسبات پیچیده بدنه‌های مختلف کاربرد دارد و هماهنگی بسیار عالی با سایر نرم افزارها دارد. کاتیا سطوح را تحلیل و بر اساس محدودیت سازه‌ای، کارکردی و اقتصادی پروژه آن را تصحیح می‌کرد. داده‌های عددی که به این ترتیب بدست میآمدند بار دیگر بر روی یک مدل پیاده می‌شدند تا حجمها کنترل شوند و در صورت لزوم تغییر کنند. این رفت وبرگشت بین مدلهای مطالعاتی و داده‌های دیجیتال بنیاد شکلی پروژه را به وجود میآورند. سپس از داده‌های کامپیوتر برای تهیه پلانهای ساخت موزه استفاده شد.
    بنا به گفته یکی از دست اندرکاران اجرای پروژه همه چیز توسط کاتیا کنترل و هدایت می‌شود. کاتیا به ما اجازه خلاقیت می‌دهد.
    میتوان گفت از دلایل استفاده از کاتیا دقت فوق العاده آن و سازگاری آن با دیگر نرم‌افزارها می‌باشد. به عنوان مثال در پروژه تالار موسیقی والت‌دیسنی، برای طراحی سازه اجرایی مشکلات فراوانی وجود داشت. با توجه به پیچیدگی اتصالات سازه‌ای و عدم وجود زوایای قائمه در آن، کارتهیه نقشه‌های اجرایی و جزییات اتصالات یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قسمت‌های پروژه بود.
    برای تهیه جزئیات اجرایی دقیق از نرم افزار سه بعدی XSTEEL که قابلیت تهیه انواع جزییات فولادی را داراست استفاده شد و در حدود ۸۰ درصد از کار تهیه جزییات اتصالات سازه‌ای پروژه با آن انجام گرفت. این نرم افزار قابلیت ارتباط متقابل با کاتیا را داراست که گری از آن برای طراحی استفاده کرده بود. برای مثال ابتدا طرح در کاتیا تهیه می‌شد سپس XSTEEL با استفاده از آن مقاطع و اندازه‌ها را مشخص می‌کرد سپس اطلاعات داده شده دوباره به کاتیا منتقل می‌شد.
    در اجرا نیز کاتیا راهگشای بسیاری از مشکلات بود. دوربینهای Total station با استفاده از اطلاعاتی که از این نرم‌افزار می‌گرفتند خطوط اجرایی را مشخص می‌کردند.
    سازه فلزی این ساختمان برای تولید در کارخانه توسط کاتیا برنامه ریزی شد و پانلهای نما نیز توسط دستگاه CNC که مستقیما با رایانه و CATIA کنترل می‌شدند تهیه شد.
    بنا به گفته گری «کاملترین» استفاده از کاتیا را در طراحی و ساخت پانل‌های نما کردند که باعث صرفه جویی زیادی در زمان پروژه شد.
    در نهایت می‌توان گفت گری با استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای موجود ثابت کرد «غیرممکنها متعلق به گذشته هستند».
    موزه Experience Music Project با ۲۱۰۰۰ ی فولادی و آلومینیومی به اشکال هندسی نامنظم ساخته شده‌است. و طراحی و ساختمان آن توسط برنامه‌های رایانه‌ای ۲D و ۳D انجام گرفته‌است.
    Doug Winn مدیر پروژه می‌گوید: در چنین کار عظیمی که شباهت به هیچ بنایی ندارد، طراحی یک چیز است و ساخت چیز دیگر. بنا وقتی شروع به کارکرد نمی‌دانست در نهایت چه به دست خواهد آمد. مجبور بودیم در عمل تغییرات زیادی به آن بدهیم و همهٔ دست اندر کاران – طراحان مهندسین تولیدکنندگان مواد و لوازم و غیره- در پروسهٔ کار تغییر را به عنوان یک نورم پذیرفتند و سازه بنای تالار موسیقی والت دیسنی به عنوان پیچیده‌ترین سازه دنیا شناخته شد و این خود موید کار مشکل و فرایند پیچیده ساخت و طراحی ان است.

    شکل‌ها و مصالح

    مصالحی که غالبا در کارهای او مشاهده می‌شود صفحات فلزی به خصوص تیتانیم، پلاستیکهای رنگ شده، زنجیرها و کابل‌ها و فولاد و به کارگیری پانلهای مشبک است.
    فرمهای تیز گوشه دار ،صفحات متداخل، سطوح مواج و منحنی را می‌توان از عناصر ثابت کار گری دانست بناهای تندیس وار، فرمهای منحنی، پلکانهای خارجی، مصالح نمای فلزی استفاده فراوان از مواد گوناگون، پنجره‌های بی قاعده و مرکزگریز از نشانه‌های کارهای او می‌توان بر شمرد.

    نظرات دیگران درباره او


    مرکز "استاتا" دانشکده فلسفه و انفرماتیک دانشگاه ام آی تی ایالات متحده


    مارتین پاولی در کتاب تئوری و طراحی در دومین عصر ماشین، در انتقاد از کارهای گری ساختمان اداری ویترای را چنین توصیف می‌کند: «دیوانگی معمارانه، ناقص الخلقه، لاک پشت فلزی، بسیار مبتذل با مصالح ارزان‌قیمت، ساختمان حقیر و بی بهایی که بسیار گران تمام شده است. همچنین اشکال موجدار و منحنی که در شکل بیرونی تالار کنسرت لوس آنجلس گری منعکس شده، موجب شده منتقدان آن را « ساختارشکنی آشغال» یا «معماری زمین‌لرزه‌ای» و «معماری شکسته پکسته» لقب دهند.
    منتقدان قایل به سرهم بندی و کلاژ در کارهای گری هستند. به نظر گری اشیا به ظاهر بی ارزش در کنار همجواری با یکدیگر ارزش پیدا می‌کنند و همین معرف زیباشناسی مدرن است. به طور کلی آثار گری نظرات مخالف و موافق بسیاری را برانگیخته ولی در نگاهی کلی می‌توان او را در انجام اهداف زیباشناسانه مدرن خود و همچنین ساخت ساختمانهای تندیس‌وار مدرن بسیار موفق دانست به طوری که مشاهده می‌شود شهر کوچک بیلبائو با اجرای موزه خود اکنون به شهری معروف و گردشگری بدل گشته است.

    ادعای خسارت دانشگاه ام آی تی

    در اکتبر ۲۰۰۷، دانشگاه ام آی تی امریکا از فرنک گری بخاطر طراحی مشکل دار ساختمان استاتای خود به دادگاه شکایت برد و ادعای خسارت نمود.[۱]
    1. http://www-tech.mit.edu/V127/N53/lawsuit.html

    ساختمان aic درنيو يورك.



    خانه ي رقصان در پراگ



    مرکز "استاتا" دانشکده فلسفه و انفرماتیک دانشگاه ام آی تی ایالات متحده


    منبع: ویکی پدیای فارسی
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  7. "" #7
    عضو فعال hanif آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    shirazzzzzz
    نوشته ها
    545

    پیش فرض

    از اين كه اين تاپيك يه كم بي نظم بود معذرت مي خوام چون وسط كارم كارت اينتر نتم تموم شد و
    مثل اينكه اين موضوع ما طرفداران زيادي داشت ها خوب اگه اين طوره به زودي اطلاعات بيشتري رو قرار مي دم...
    ویرایش توسط hanif : 08-09-19 در ساعت 09:36
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  8. "" #8
    عضو فعال hanif آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    shirazzzzzz
    نوشته ها
    545

    پیش فرض

    فرانک گری، معماری که بواسطه موزه گوگنهایم بیلبائو شناخته شد، اولین اثرش را در شهر نیویورک خواهد ساخت. سایت مجموعه ای که قرار است او بسازد در کنار رودخانه هودسون در لبه خیابان واقع است. او ساختمانهای جدید ادارات جهانی را برای رسانه شخصی بنام دیلر را در این سایت طراحی کرده است. این ساختمان خانه تعامل کمپانی های مختلف، گروه های اینترنتی که بر پایه تجارت الکترونیک شکل گرفته اند می باشد که مسافرت به کشورهای مختلف در ذات کارشان نهفته است.
    سازه ده طبقه ساختمان هزینه ای حدود صد میلیون دلاررا در بر خواهد داشت. ساختمان بازسازی صحنه ی توقف کشتی در ساحل با بادبانی است که هنگام طوفانی شدن دریا باز شده است. گری سنگینی ساختمان را با با ایجاد پارک هایی در طبقات پایینی کاسته است. پنج آرک در طبقه همکف و سه آرک در طبقه فوقانی می باشد. پوشش ساختمان بواسطه شیشه ای فرم داده شده است که در روز شفاف و در شب نیمه شفاف و مات است.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

صفحه 1 از 5 123 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •